Makey Makey ja grafiitjoonistus

1. Tutvuge tunnikonspektiga.

2. Tutvuge helindite lisamise failiga.

3. Tutvuge näidistöö pildiga - valmistöö juhtmed võiksid olla ühendatud pildiga sarnaselt näidistööle. NB! Selleks, et programm töötaks peavad pildi objektid olema värvitud üsna tugevalt. Kui vaja, siis tuleb mitu korda harilikuga üle teha.

4. Programmi katsetamiseks peab taas katsetaja "Earth" juhet enda käes hoidma. 

TUNNIKAVA
„ELAVAD PILDID“ MAKEY MAKEY JA GRAFIITJOONISTUS
Tund on mõeldud kasutamiseks siis, kui esimesed teadmised Makey Makey-st ja vooluringist on olemas. Tutvus Makey Makeyga on varasemalt tehtud ning juhtplaadi osade ülesanded on teada.
Õppeaine: Lõiming kunstiõpetusest, tehnoloogiast ja muusikast.
Klass, vanus või haridusaste: I kooliaste (2. või 3. klass)
Tunni teema: „Elavad pildid“  Makey Makey ja grafiitjoonistus
Tunni kestvus: 2 x 45 minutit, sobib kasutada paaristunnina
Vajalikud vahendid:
·         Makey Makey leiutamiskomplektid (igale lapsele üks).
·         Kõlaritega arvutid. Iga Makey Makey kohta peab olema üks arvuti. Võivad olla ka USB ühendusega tahvelarvutid.
·         Scratch programmeerimiskeskkond. Internetis programmeerimiseks või arvutisse laetuna.
·         Internetiühendus (pole vajalik, kui programm on arvutis olemas)
·         Grafiitpliiatsid / harilikud pliiatsid, kustukumm, pliiatsiteritaja, a3 paber
·         Õpetaja loodud näidistöö
Tunni eesmärgid:
·         Makey Makey kui tehnoloogilise vahendi lõimimine kunstiõpetuse tundi.
·         Õpilane kinnistab oma teadmisi vooluringist.
·         Õpilane kinnistab oma elektriohutusealaseid teadmisi.
·         Õpilane oskab kasutada tunnis kasutatavaid vahendeid ja materjale eesmärgipäraselt ja ohutult.
·         Õpilane vaatleb ning võrdleb enda ja oma kaaslaste loomingut ning tunneb rõõmu käelisest tegevusest.

Tunni osad
Tegevuste kirjeldused
Tegevusele kuluv aeg
Õpetaja tegevus
Õpilaste tegevus
I Ettevalmistus

·         Sissejuhatus








·         Tähelepanu haaramine

·         Häälestus (eesmärgipüstitus, motiveerimine)

·         Eelteadmiste väljaselgitamine



·         Vajaminevate teadmiste kordamine
Tuletatakse meelde vooluringiga seotud mõisteid ning arutletakse elektrivoolu juhtivate materjalide üle


Näidistööga tutvumine ning katsetamine.















15
minutit










 Õpetaja suunab lapsi arutelule. Koos korratakse üle vooluringi mõisted. Korratakse üle, missugused esemed ja materjalid juhivad voolu, mis mitte. Jõutakse ühiselt selleni, et ka grafiiti sisaldavad pliiatsid juhivad voolu. Seda ülesannet võib vabalt teha ka mõistekaardina või grupiaruteluna.

Õpetaja tutvustab lastele tunni teemat ning demonstreerib oma näidistööd. Näidistöö on juba valmis grafiitpilt, mis on ühendatud Makey Makey leiutamiskomplektiga.

Õpetaja selgitab lastele töö käigu:
·         Töö kavandamine: Mida joonistada, kuhu joonistada, kuhu juhtmeid paigutada, et esemed omavahel samasugust heli hiljem ei teeks. Iga juhtme kohta võiks olla eraldi objekt.
·         Joonistamine.
·         Programmeerimine Scratch keskkonnas.
·         Makey Makey kokkuühendamine arvutiga. Juhtmete ühendamine pildil olevate objektidega.
·         Ohutuse selgitamine.
Praktilise töö etapid võib ka eraldi tahvlile kirja panna.
Õpilased arutlevad koos õpetajaga ning kinnistavad oma teadmisi vooluringist. Tuuakse näiteid erinevatest materjalidest, esemetest jm.





Tutvuvad õpetaja näidistööga. Katsetavad, esitavad küsimusi. Kuulavad ära töö tegemise etapid. Saavad aru, et kui on soovi hääli anda erinevatele objektidele, siis need ei tohiks omavahel ühenduses olla. Oluline on silmas pidada, et iga juhtme jaoks oleks oma objekt.

Abistavate küsimuste esitamine.


II Põhiosa
·         Peab tagama tunni eesmärgi täitmise
·         Õppemeetodid
·         Harjutamine, kinnistamine ja/või rakendamine
Pildi kavandamine.
Pildi joonistamine.
Programmeerimine.
60 minutit
Õpetaja suunab õpilasi oma tööprotsessi kavandama.
Kui kavand on tehtud, hakkavad õpilased joonistama oma tööd.
Kui õpilaste töö on piisavalt kaugel, tutvustab õpetaja neile ka programmerimiskeskkonda ning teeb valmis näidiskoodi. (Programmeerimise õpetus on lisatud eraldi.)
Õpilased kavandavad oma töö.
Kui kavand on valmis, hakatakse tegema päris tööd.
Kui töö on piisavalt kaugel, siis tehakse hetkeline paus, et kuulata õpetaja selgitusi programmeerimiseks.
Kui töö on valmis, siis valmistatakse Scratchis programm erinevate helidega.
Programmi valmimise järel pannakse kokku Makey Makey, mis ühendatakse arvuti ning valmis kunstitööga. Katsetatakse, kas grafiit juhib piisavalt voolu, mis annaks kunstitöö objektidele heli. Kui ei juhi, siis tuleb lisada tööpinnale rohkem värvi.
III Lõpetav osa
·         Tunni kokkuvõte/eesmärgi saavutuse kontroll
·         Tagasiside/reflektsioon (sh uute eesmärkide püstitamine)
·         Kodutöö
Tööde lõpetamine nind esitamine klassinäitusel.
15
minutit
Õpetaja suunab õpilasi oma töid laudadele üles seadma nii, et tekiks vahva digitaalne kunstinäitus. Õpetaja suunab õpilasi üksteisele hinnanguid andma.
Õpilased korrastavad oma kohad ning paigutavad oma tööd nii, et tekiks näitus. Kaaslased käivad klassis ringi, katsetavad tehtud kunstitöid ning annavad suulist tagasisidet.

Hindamine: Vastavalt kooli hindamissüsteemile kas kujundavalt või hindeliselt. Igal juhul väärib valmistöö positiivset tagasisidet.



1. Helindite lisamise õpetus. 
NB! Klikka pildi peale, et suuremalt näha. Sama õpetuse leiad veel printversioonis ning videona. :)

PDF failina link allalaadimiseks: 





Sama helindite lisamise fail printversioonis.



2. Helindite lisamise õpetus videona.



Näidistöö





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar