2. Tutvuge tunnikavaga.
3. Tutvuge esitlusega.
4. Paluge õpilastel eelnevalt kodust kaasa võtta meisterdamisvahendid mängupuldi ehitamiseks.
5. Tutvuge näidistöö fotoga.
NB! Edasijõudnud võiksid mõelda, kuidas programmi pikemaks teha ning kasutada ka Makey Makey teisel poolel olevaid a, w, s, d, f, g tähe pesasid oma joonistusprogrammi pikemaks tegemisel.
TUNNIKAVA
„JOONISTUSPROGRAMM MAKEY MAKEY-LE“
Tund
on mõeldud kasutamiseks siis, kui esimesed teadmised Makey Makey-st ja
vooluringist on olemas. Tutvus Makey Makeyga on varasemalt tehtud ning ka selle
juhtplaadi osade ülesanded on teada.
Õppeaine:
Lõiming
kunstiõpetusest, tehnoloogiast.
Klass,
vanus või haridusaste: I kooliaste (2. või 3. klass)
Tunni
teema: Joonistusprogrammi loomine Scratchis Makey Makey-le
Tunni
kestvus: 60 minutit
Vajalikud
vahendid:
·
Makey Makey leiutamiskomplektid (igale
lapsele üks).
·
Iga Makey Makey kohta peab olema üks
arvuti. Võivad olla ka USB ühendusega tahvelarvutid.
·
Scratch programmeerimiskeskkond (arvutisse
laetuna või internetist)
·
Internetiühendus, juhul kui ei ole
programmi arvutisse alla laetud.
·
Meisterdamisvahendid, millega
meisterdatakse joonistusmängu jaoks pult. Oluline on, et sellele saaks Makey
Makey-ga ühendada.
Tunni
eesmärgid:
·
Makey Makey kui tehnoloogilise vahendi
lõimimine kunstiõpetuse tundi.
·
Õpilane kinnistab oma teadmisi
vooluringist.
·
Õpilane kinnistab oma
elektriohutusealaseid teadmisi.
·
Õpilane oskab kasutada tunnis kasutatavaid
vahendeid ja materjale eesmärgipäraselt ja ohutult.
·
Õpilane vaatleb ning võrdleb enda ja oma
kaaslaste loomingut ning tunneb rõõmu programmeerimisest ning loovast
tegevusest.
Tunni osad
|
Tegevuste
kirjeldused
|
Tegevusele
kuluv aeg
|
Õpetaja
tegevus
|
Õpilaste
tegevus
|
I
Ettevalmistus
·
Sissejuhatus
·
Tähelepanu haaramine
·
Häälestus (eesmärgipüstitus, motiveerimine)
·
Eelteadmiste väljaselgitamine
·
Vajaminevate teadmiste kordamine
|
Programmiga tutvumine.
Näidisprogrammiga tutvumine.
Programmi sidumine Makey Makey-ga.
|
15 minutit
|
Õpetaja tutvustab lastele Scratch
programmeerimiskeskkonda.
Õpetaja näitab lastele enda loodud näidisprogrammi.
Õpetaja tutvustab lastele, et programmi on võimalik
toredamaks muuta selle ühendamisel Makey Makey-ga. Miks mitte joonistada
programmis hoopis nii, et klaviatuuri asemel kasutatakse elektrit juhtivaid
esemeid või materjale.
Õpetaja tutvustab töö käiku:
·
Kõigepealt tehakse valmis
joonistusprogramm.
·
Seejärel meisterdatakse valmis
programmiga ühendatav mängupult.
·
Ühendatakse Makey Makey seade
arvutiga.
·
Toimub joonistusprogrammi
katsetamine.
·
Toimub tagasiside andmine
klassikaaslaste leiutistele.
|
Õpilastel on laual valmis: Makey Makey
leiutamiskomplektid, meisterdamise vahendid joonistamismängu mängu puldi
loomiseks,
Õpilased vaatavad ja kuulavad programmikirjeldust.
Tutvutakse õpetaja näidisprogrammiga.
Paar last käivad ja katsetavad õpetaja programmi ka
ise.
Õpilased tutvuvad õpetaja näidisülesandega ning
saavad katsetada joonistusprogrammi töötamist Makey Makey-ga.
Õpilased kuulavad töö käike ning valmistuvad
töötamiseks.
·
Tehakse valmis programm.
·
Meisterdatakse valmis oma vahva
leiutis, mida saaks joonistusprogrammiga ühendada.
·
Ühendatakse oma Makey Makey leiutis
arvutiprogrammiga.
·
Katsetatakse ja joonistatakse.
·
Katsetatakse klassikaaslaste töid.
·
Tagasidestatakse klassikaaslaste
töid.
|
II Põhiosa
·
Peab tagama tunni eesmärgi täitmise
·
Õppemeetodid
·
Harjutamine, kinnistamine ja/või rakendamine
|
Programmeerimine.
Makey Makey leiutiste tegemine.
Leiutiste ühendamine arvutiga.
Programmide katsetamine.
|
40 minutit
|
Õpetaja suunab lapsi tööle etappide järgi. Õpetaja
roll on olla suunajaks. Õpilased teostavad oma töö olemasoleva juhendi järgi.
|
Õpilased hakkavad tööle vastavalt juhendile.
Vajadusel paluvad õpetajalt abi. Kõigepealt tehakse programm valmis ja
seejärel hakatakse ehitama programmi jaoks vastavat leiutis. Vajalik on
teada, missuguseid nuppe saab Makey Makey-l kasutada.
Kui programm ja leiutis on valmis, siis katsetatakse
enda töid.
|
III Lõpetav
osa
·
Tunni kokkuvõte/eesmärgi saavutuse kontroll
·
Tagasiside/reflektsioon (sh uute eesmärkide
püstitamine)
·
Kodutöö
|
Kaaslaste leiutiste ning programmide
katsetamine ning tagasiside andmine.
|
15 minutit.
|
Õpetaja suunab õpilasi klassis ringi käima ja
kaaslaste töid katsetama.
Tunni lõpetuseks küsib veel kõigi käest:
Mis läks hästi?
Mis meeldis?
Mis ei meeldinud?
Mida oleks võinud teisiti teha?
Kuidas kaaslaste tööd meeldisid?
|
Õpilased katsetavad kaaslaste töid ning annavad
tagasisidet.
Üheskoos arutletakse kogu tunni üle ning vastatakse
õpetaja esitatud küsimustele.
|
Hindamine: Seesuguse tunni puhul on hea anda
positiivset ning konstruktiivset tagasisidet.
Tunnikava allalaadimise link:
https://files.acrobat.com/a/preview/9e80e471-7b6b-4c54-a424-c05686693588
Tunnikava allalaadimise link:
https://files.acrobat.com/a/preview/9e80e471-7b6b-4c54-a424-c05686693588
1.. Programmeerimise näide videona. Video on lihtsalt mõne üksiku koodinäitega tunnikava ilmestamiseks.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar