Makey Makey ja Scratchis loodud joonistusprogramm

1. Tunni eelduseks on, et õpilased on juba tuttavad Makey Makey ning Scratchiga.

2. Tutvuge tunnikavaga.

3. Tutvuge esitlusega.

4. Paluge õpilastel eelnevalt kodust kaasa võtta meisterdamisvahendid mängupuldi ehitamiseks.

5. Tutvuge näidistöö fotoga.

NB! Edasijõudnud võiksid mõelda, kuidas programmi pikemaks teha ning kasutada ka Makey Makey teisel poolel olevaid a, w, s, d, f, g tähe pesasid oma joonistusprogrammi pikemaks tegemisel.

TUNNIKAVA
„JOONISTUSPROGRAMM MAKEY MAKEY-LE“
Tund on mõeldud kasutamiseks siis, kui esimesed teadmised Makey Makey-st ja vooluringist on olemas. Tutvus Makey Makeyga on varasemalt tehtud ning ka selle juhtplaadi osade ülesanded on teada.
Õppeaine: Lõiming kunstiõpetusest, tehnoloogiast.
Klass, vanus või haridusaste: I kooliaste (2. või 3. klass)
Tunni teema: Joonistusprogrammi loomine Scratchis Makey Makey-le
Tunni kestvus: 60 minutit
Vajalikud vahendid:
·         Makey Makey leiutamiskomplektid (igale lapsele üks).
·         Iga Makey Makey kohta peab olema üks arvuti. Võivad olla ka USB ühendusega tahvelarvutid.
·         Scratch programmeerimiskeskkond (arvutisse laetuna või internetist)
·         Internetiühendus, juhul kui ei ole programmi arvutisse alla laetud.
·         Meisterdamisvahendid, millega meisterdatakse joonistusmängu jaoks pult. Oluline on, et sellele saaks Makey Makey-ga ühendada.
Tunni eesmärgid:
·         Makey Makey kui tehnoloogilise vahendi lõimimine kunstiõpetuse tundi.
·         Õpilane kinnistab oma teadmisi vooluringist.
·         Õpilane kinnistab oma elektriohutusealaseid teadmisi.
·         Õpilane oskab kasutada tunnis kasutatavaid vahendeid ja materjale eesmärgipäraselt ja ohutult.
·         Õpilane vaatleb ning võrdleb enda ja oma kaaslaste loomingut ning tunneb rõõmu programmeerimisest ning loovast tegevusest.

Tunni osad
Tegevuste kirjeldused
Tegevusele kuluv aeg
Õpetaja tegevus
Õpilaste tegevus
I Ettevalmistus

·         Sissejuhatus








·         Tähelepanu haaramine

·         Häälestus (eesmärgipüstitus, motiveerimine)

·         Eelteadmiste väljaselgitamine



·         Vajaminevate teadmiste kordamine
Programmiga tutvumine.
Näidisprogrammiga tutvumine.



Programmi sidumine Makey Makey-ga.










15 minutit









Õpetaja tutvustab lastele Scratch programmeerimiskeskkonda.
Õpetaja näitab lastele enda loodud näidisprogrammi.



Õpetaja tutvustab lastele, et programmi on võimalik toredamaks muuta selle ühendamisel Makey Makey-ga. Miks mitte joonistada programmis hoopis nii, et klaviatuuri asemel kasutatakse elektrit juhtivaid esemeid või materjale.

Õpetaja tutvustab töö käiku:
·         Kõigepealt tehakse valmis joonistusprogramm.
·         Seejärel meisterdatakse valmis programmiga ühendatav mängupult.
·         Ühendatakse Makey Makey seade arvutiga.
·         Toimub joonistusprogrammi katsetamine.
·         Toimub tagasiside andmine klassikaaslaste leiutistele.
Õpilastel on laual valmis: Makey Makey leiutamiskomplektid, meisterdamise vahendid joonistamismängu mängu puldi loomiseks,

Õpilased vaatavad ja kuulavad programmikirjeldust.
Tutvutakse õpetaja näidisprogrammiga.
Paar last käivad ja katsetavad õpetaja programmi ka ise.


Õpilased tutvuvad õpetaja näidisülesandega ning saavad katsetada joonistusprogrammi töötamist Makey Makey-ga.




Õpilased kuulavad töö käike ning valmistuvad töötamiseks.
·         Tehakse valmis programm.
·         Meisterdatakse valmis oma vahva leiutis, mida saaks joonistusprogrammiga ühendada.
·         Ühendatakse oma Makey Makey leiutis arvutiprogrammiga.
·         Katsetatakse ja joonistatakse.
·         Katsetatakse klassikaaslaste töid.
·         Tagasidestatakse klassikaaslaste töid.
II Põhiosa
·         Peab tagama tunni eesmärgi täitmise
·         Õppemeetodid
·         Harjutamine, kinnistamine ja/või rakendamine
Programmeerimine.
Makey Makey leiutiste tegemine.
Leiutiste ühendamine arvutiga.
Programmide katsetamine.
40 minutit
Õpetaja suunab lapsi tööle etappide järgi. Õpetaja roll on olla suunajaks. Õpilased teostavad oma töö olemasoleva juhendi järgi.
Õpilased hakkavad tööle vastavalt juhendile. Vajadusel paluvad õpetajalt abi. Kõigepealt tehakse programm valmis ja seejärel hakatakse ehitama programmi jaoks vastavat leiutis. Vajalik on teada, missuguseid nuppe saab Makey Makey-l kasutada.
Kui programm ja leiutis on valmis, siis katsetatakse enda töid.
III Lõpetav osa
·         Tunni kokkuvõte/eesmärgi saavutuse kontroll
·         Tagasiside/reflektsioon (sh uute eesmärkide püstitamine)
·         Kodutöö
Kaaslaste leiutiste ning programmide katsetamine ning tagasiside andmine.
15 minutit.
Õpetaja suunab õpilasi klassis ringi käima ja kaaslaste töid katsetama.
Tunni lõpetuseks küsib veel kõigi käest:
Mis läks hästi?
Mis meeldis?
Mis ei meeldinud?
Mida oleks võinud teisiti teha?
Kuidas kaaslaste tööd meeldisid?
Õpilased katsetavad kaaslaste töid ning annavad tagasisidet.

Üheskoos arutletakse kogu tunni üle ning vastatakse õpetaja esitatud küsimustele.

Hindamine: Seesuguse tunni puhul on hea anda positiivset ning konstruktiivset tagasisidet.

Tunnikava allalaadimise link:
https://files.acrobat.com/a/preview/9e80e471-7b6b-4c54-a424-c05686693588



1.. Programmeerimise näide videona. Video on lihtsalt mõne üksiku koodinäitega tunnikava ilmestamiseks.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar