1. Tutvuge tunnikonspektiga.
2. Tutvuge helindite lisamise failiga.
3. Tutvuge näidistöö pildiga - valmistöö juhtmed võiksid olla ühendatud pildiga sarnaselt näidistööle. NB! Selleks, et programm töötaks peavad pildi objektid olema värvitud üsna tugevalt. Kui vaja, siis tuleb mitu korda harilikuga üle teha.
4. Programmi katsetamiseks peab taas katsetaja "Earth" juhet enda käes hoidma.
TUNNIKAVA
„ELAVAD PILDID“ MAKEY MAKEY JA
GRAFIITJOONISTUS
Tund
on mõeldud kasutamiseks siis, kui esimesed teadmised Makey Makey-st ja
vooluringist on olemas. Tutvus Makey Makeyga on varasemalt tehtud ning juhtplaadi
osade ülesanded on teada.
Õppeaine:
Lõiming
kunstiõpetusest, tehnoloogiast ja muusikast.
Klass,
vanus või haridusaste: I kooliaste (2. või 3. klass)
Tunni
teema: „Elavad pildid“ Makey Makey ja grafiitjoonistus
Tunni
kestvus: 2 x 45 minutit, sobib kasutada paaristunnina
Vajalikud
vahendid:
·
Makey Makey leiutamiskomplektid (igale
lapsele üks).
·
Kõlaritega arvutid. Iga Makey Makey kohta
peab olema üks arvuti. Võivad olla ka USB ühendusega tahvelarvutid.
·
Scratch programmeerimiskeskkond.
Internetis programmeerimiseks või arvutisse laetuna.
·
Internetiühendus (pole vajalik, kui programm on arvutis olemas)
·
Grafiitpliiatsid / harilikud pliiatsid,
kustukumm, pliiatsiteritaja, a3 paber
·
Õpetaja loodud näidistöö
Tunni
eesmärgid:
·
Makey Makey kui tehnoloogilise vahendi
lõimimine kunstiõpetuse tundi.
·
Õpilane kinnistab oma teadmisi
vooluringist.
·
Õpilane kinnistab oma
elektriohutusealaseid teadmisi.
·
Õpilane oskab kasutada tunnis kasutatavaid
vahendeid ja materjale eesmärgipäraselt ja ohutult.
·
Õpilane vaatleb ning võrdleb enda ja oma
kaaslaste loomingut ning tunneb rõõmu käelisest tegevusest.
Tunni osad
|
Tegevuste
kirjeldused
|
Tegevusele
kuluv aeg
|
Õpetaja
tegevus
|
Õpilaste
tegevus
|
I
Ettevalmistus
·
Sissejuhatus
·
Tähelepanu haaramine
·
Häälestus (eesmärgipüstitus, motiveerimine)
·
Eelteadmiste väljaselgitamine
·
Vajaminevate teadmiste kordamine
|
Tuletatakse meelde vooluringiga seotud
mõisteid ning arutletakse elektrivoolu juhtivate materjalide üle
Näidistööga tutvumine ning katsetamine.
|
15
minutit
|
Õpetaja
suunab lapsi arutelule. Koos korratakse üle vooluringi mõisted. Korratakse
üle, missugused esemed ja materjalid juhivad voolu, mis mitte. Jõutakse
ühiselt selleni, et ka grafiiti sisaldavad pliiatsid juhivad voolu. Seda ülesannet võib vabalt teha ka
mõistekaardina või grupiaruteluna.
Õpetaja tutvustab lastele tunni teemat ning
demonstreerib oma näidistööd. Näidistöö on juba valmis grafiitpilt, mis on
ühendatud Makey Makey leiutamiskomplektiga.
Õpetaja selgitab lastele töö käigu:
·
Töö kavandamine: Mida joonistada,
kuhu joonistada, kuhu juhtmeid paigutada, et esemed omavahel samasugust heli
hiljem ei teeks. Iga juhtme kohta võiks olla eraldi objekt.
·
Joonistamine.
·
Programmeerimine Scratch
keskkonnas.
·
Makey Makey kokkuühendamine
arvutiga. Juhtmete ühendamine pildil olevate objektidega.
·
Ohutuse selgitamine.
Praktilise
töö etapid võib ka eraldi tahvlile kirja panna.
|
Õpilased arutlevad koos õpetajaga ning kinnistavad
oma teadmisi vooluringist. Tuuakse näiteid erinevatest materjalidest,
esemetest jm.
Tutvuvad õpetaja näidistööga. Katsetavad, esitavad
küsimusi. Kuulavad ära töö tegemise etapid. Saavad aru, et kui on soovi hääli
anda erinevatele objektidele, siis need ei tohiks omavahel ühenduses olla.
Oluline on silmas pidada, et iga juhtme jaoks oleks oma objekt.
Abistavate küsimuste esitamine.
|
II Põhiosa
·
Peab tagama tunni eesmärgi täitmise
·
Õppemeetodid
·
Harjutamine, kinnistamine ja/või rakendamine
|
Pildi kavandamine.
Pildi joonistamine.
Programmeerimine.
|
60 minutit
|
Õpetaja suunab õpilasi oma tööprotsessi kavandama.
Kui kavand on tehtud, hakkavad õpilased joonistama
oma tööd.
Kui õpilaste töö on piisavalt kaugel, tutvustab
õpetaja neile ka programmerimiskeskkonda ning teeb valmis näidiskoodi. (Programmeerimise õpetus on lisatud
eraldi.)
|
Õpilased kavandavad oma töö.
Kui kavand on valmis, hakatakse tegema päris tööd.
Kui töö on piisavalt kaugel, siis tehakse hetkeline
paus, et kuulata õpetaja selgitusi programmeerimiseks.
Kui töö on valmis, siis valmistatakse Scratchis
programm erinevate helidega.
Programmi valmimise järel pannakse kokku Makey
Makey, mis ühendatakse arvuti ning valmis kunstitööga. Katsetatakse, kas
grafiit juhib piisavalt voolu, mis annaks kunstitöö objektidele heli. Kui ei
juhi, siis tuleb lisada tööpinnale rohkem värvi.
|
III Lõpetav
osa
·
Tunni kokkuvõte/eesmärgi saavutuse kontroll
·
Tagasiside/reflektsioon (sh uute eesmärkide
püstitamine)
·
Kodutöö
|
Tööde lõpetamine nind esitamine
klassinäitusel.
|
15
minutit
|
Õpetaja suunab õpilasi oma töid laudadele üles
seadma nii, et tekiks vahva digitaalne kunstinäitus. Õpetaja suunab õpilasi
üksteisele hinnanguid andma.
|
Õpilased korrastavad oma kohad ning paigutavad oma
tööd nii, et tekiks näitus. Kaaslased käivad klassis ringi, katsetavad tehtud
kunstitöid ning annavad suulist tagasisidet.
|
Hindamine: Vastavalt kooli hindamissüsteemile kas
kujundavalt või hindeliselt. Igal juhul väärib valmistöö positiivset
tagasisidet.
Tunnikava allalaadimiseks link:
https://files.acrobat.com/a/preview/039c92b6-d403-4bd8-b11d-d3d4f33ec81e
1. Helindite lisamise õpetus.
NB! Klikka pildi peale, et suuremalt näha. Sama õpetuse leiad veel printversioonis ning videona. :)
PDF failina link allalaadimiseks:
Sama helindite lisamise fail printversioonis.
2. Helindite lisamise õpetus videona.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar